Profil Zaufany to metoda identyfikacji osoby w Internecie. Jest on niezbędny gdy chcemy złożyć wniosek elektroniczny do urzędu. Jak założyć Profil Zaufany bez wychodzenia z domu?

 

1. Przejdź na stronę:  https://pz.gov.pl/  i wybierz Zarejestruj się (prawy górny róg)


profilzaufany1


2. Wybierz sposób uzyskania Profilu Zaufanego: Banki i inni dostawcy

(Istnieje możliwość potwierdzenia Profilu Zaufanego w Punkcie Potwierdzającym, jednak w okresie stanu epidemiologicznego mogą być one nieczynne). Profil Zaufany można założyć w poniższych serwisach bankowych: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao, mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank oraz w serwisie pocztowym Envelo.

profilzaufany2
 

3. Wybierz swojego dostawcę tożsamości - swój bank


profilzaufany3
 

4. Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. W zależności od wybranego banku proces rejestracji może się nieco różnić.


Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego można sprawdzić wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl i wybierając Zaloguj się.
 

5. Po poprawnym założeniu Profilu Zaufanego możesz składać wnioski elektroniczne do urzędu.