DZIAŁ RYNKU PRACY - PRP
Kierownik Działu: mgr Ewelina Nowogórska
112 subsydiowane zatrudnianie: prace interwencyjne, roboty publiczne, prace społecznie użyteczne, refundacja kosztów zatrudnienia bezrobotnych do 30 roku życia, oświadczenia o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcom tel.: 134616032
e-mail: ewelina@puplesko.pl 
109 poradnictwo zawodowe i informacja zawodowa, monitorowanie zawodów deficytowych i nadwyżkowych, bon na zasiedlenie tel.: 134616046
216 bezpośrednia obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy: potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy, przyjmowanie oświadczeń o uzyskanych dochodach oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień przewidzianych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, wydawanie zaświadczeń, przyznawanie stypendium z tytułu szkolenia i stażu, wyrejestrowanie z rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy tel.: 134616040
tel.: 134616041
109 udzielanie pomocy bezrobotnym w podejmowaniu działalności na własny rachunek i pracodawcom na tworzenie dodatkowych miejsc pracy tel.: 134616043
  Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ)  
110 staże współfinansowane z EFS, pośrednictwo pracy dla pracodawców i bezrobotnych, projekty współfinansowane z EFS tel.: 134616037
110 szkolenia bezrobotnych, szkolenia osób niepełnosprawnych, bon szkoleniowy, bon na zatrudnienie, Krajowy Fundusz Szkoleniowy,  poradnictwo zawodowe tel.: 134616045
110 pośrednictwo pracy dla pracodawców i bezrobotnych (oferty pracy krajowe i zagraniczne), giełdy pracy, świadczenie usług z zakresu sieci EURES, staże, bony stażowe tel.: 134616047
DZIAŁ ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNY - PO
Kierownik Działu: mgr Agnieszka Faliszewska
120 sprawy organizacyjne urzędu, opracowywanie projektów Zarządzeń Dyrektora i regulaminów wewnętrznych Urzędu, sprawy kadrowe i socjalne pracowników, szkolenia pracowników

tel.: 134616033

e-mail: agnieszka@puplesko.pl
212 sekretariat, przyjmowanie korespondencji, obsługa centrali telefonicznej, prowadzenie składnicy akt, sprawy administracyjno-gospodarcze

tel.: 134696586
tel.: 134698435

tel.: 134616031

e-mail: agnieszkag@puplesko.pl
119 prowadzenie składnicy akt, sprawy administracyjno-gospodarcze tel.: 134616042
DZIAŁ FINANSOWO - KSIĘGOWY - PF
Główny Księgowy: Barbara Różycka
209 plany finansowe środków budżetowych i Funduszu Pracy, rachunkowość jednostki i funduszu celowego zgodnie z obowiązującym prawem, analizy z wykorzystania środków finansowych jednostki i funduszy celowych, sprawozdania finansowe z wykorzystania budżetu jednostki i funduszu celowego, naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych, ubezpieczenia społeczne pracowników tel.: 134616038
e-mail: barbara@puplesko.pl
208 przygotowanie list wypłat dla osób bezrobotnych, wydawanie zaświadczeń RP-7, wydawanie PIT–ów, refundacja składek na ubezpieczenie społeczne rolników, windykacja należności, prowadzenie ewidencji księgowej jednostki

tel.: 134616039

tel.: 134616049

208 zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób bezrobotnych, wydawanie zaświadczeń związanych z ubezpieczeniem zdrowotnym tel.: 134616035
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI, INFORMATYKI I STATYSTYKI - PBI
212 Inspektor Ochrony Danych, ASI, obsługa informatyczna Urzędu, administrowanie siecią Urzędu, serwerami i bazami danych, prowadzenie strony internetowej PUP Lesko i BIP PUP Lesko, sporządzanie sprawozdawczości, prowadzenie spraw dotyczących ochrony ppoż. w Urzędzie tel.: 134616044
e-mail: iod@puplesko.pl
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. REJESTRACJI - PR
217 rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy, przyznawanie lub odmowa przyznania statusu osoby bezrobotnej, ustalanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych, udzielanie informacji z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, odwołania od decyzji, informacja o dokumentach związanych z zatrudnieniem za granicą, transfer zasiłków tel.: 134616036
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ - PES
217 odraczanie terminu płatności, rozłożenie na raty oraz umorzenie nienależnie pobranego świadczenia, stypendia z tytułu kontynuacji nauki, udostępnianie danych osobowych, prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie weryfikacji statusu osoby bezrobotnej i przyznanych świadczeń oraz zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7, przyznawanie uprawnionym osobom dodatku aktywizacyjnego tel.: 134616048