W związku z realizacją projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.01 - Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje o rozpoczęciu od dnia 17.07.2025 roku naboru wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie do kwoty 14 000,00 zł.
Nabór w ramach projektu będzie realizowany w sposób ciągły do wyczerpania limitu środków na ten cel.
Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" skierowany jest do mieszkańców Powiatu Leskiego, zarejestrowanych jako osoby bezrobotne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lesku. Uczestnikami projektu w szczególności będą osoby należące do grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (co najmniej 80% uczestników projektu) tj.:
- Osoby młode do 30 roku życia*
- Osoby powyżej 55 roku życia
- Kobiety
- Osoby długotrwale bezrobotne
- Osoby z niepełnosprawnościami
- Osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych
UWAGA
Osoby młode do 30 roku życia zainteresowane udziałem w projekcie każdorazowo zobligowane będą do wykonania TESTU KOMPETENCJI CYFROWYCH najpóźniej w dniu skierowania na daną formę wsparcia. Powyższy test bada umiejętności cyfrowe w następujących obszarach: umiejętność korzystania z informacji i z danych, komunikacja i współpraca, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo, rozwiązywanie problemów.
Możliwość skorzystania z wybranej formy wsparcia zależeć będzie od wyników testu. W przypadku niewystarczającego poziomu kompetencji cyfrowych osoba ta powinna odbyć kurs uzupełniający poziom kompetencji cyfrowych.
Wnioski dostępne są do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Lesku: https://lesko.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania
Jednocześnie informuję się, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia od dnia 01.06.2025 r. zmianie uległy dotychczas obowiązujące druki wniosków.
Wnioski składane na drukach, które obowiązywały do 31.05.2025 r., wypełnione niepoprawnie, nieczytelnie, zmodyfikowane lub niekompletne zostaną rozpatrzone negatywnie.
KOMPLETNE WNIOSKI NALEŻY ZŁOŻYĆ W POKOJU 212 (SEKRETARIAT).
Informacje w sprawie naboru można uzyskać w pokoju nr 109 – tel.: 134616046.