Profil Zaufany to metoda identyfikacji osoby w Internecie. Jest on niezbędny gdy chcemy złożyć wniosek elektroniczny do urzędu. Jak założyć Profil Zaufany bez wychodzenia z domu?
1. Przejdź na stronę: https://pz.gov.pl/ i wybierz Zarejestruj się (prawy górny róg)
![profilzaufany1](https://brzozow.praca.gov.pl/documents/1156252/5433410/profilzaufany1.png/581d91fa-06b6-41fe-83bb-fa16da156f9b)
2. Wybierz sposób uzyskania Profilu Zaufanego: Banki i inni dostawcy
(Istnieje możliwość potwierdzenia Profilu Zaufanego w Punkcie Potwierdzającym, jednak w okresie stanu epidemiologicznego mogą być one nieczynne). Profil Zaufany można założyć w poniższych serwisach bankowych: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao, mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank oraz w serwisie pocztowym Envelo.![profilzaufany2](https://brzozow.praca.gov.pl/documents/1156252/5433410/profilzaufany2.png/cbbd8ad5-d7f3-4133-8e31-cb021fcd2b36)
3. Wybierz swojego dostawcę tożsamości - swój bank
![profilzaufany3](https://brzozow.praca.gov.pl/documents/1156252/5433410/profilzaufany3.png/960320ab-f745-4c1d-99bc-028756fbbe70)
4. Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. W zależności od wybranego banku proces rejestracji może się nieco różnić.
Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego można sprawdzić wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl i wybierając Zaloguj się.