Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, iż od dnia 26.05.2020 r. można osobiście dokonać rejestracji w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lesku po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu terminu i godziny rejestracji.
Z tej formy rejestracji mogą skorzystać osoby zdrowe, nie przebywające w kwarantannie i tylko w przypadku braku możliwości dokonania rejestracji elektronicznej (przez Internet).
W tym celu należy dzwonić pod numer: 134616036
Wyznaczone godziny rejestracji przestrzegane będą rygorystycznie i w przypadku spóźnienia, osoba nie zostanie zarejestrowana.
W dalszym ciągu preferowana jest rejestracja za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej https://www.praca.gov.pl
Bezpośrednia obsługa Klientów odbywa się z uwzględnieniem następujących zasad:
- Wszystkie osoby zgłaszające się do Urzędu mają obowiązek używania maseczki oraz zdezynfekowania rąk środkiem do dezynfekcji znajdującym się w korytarzach przy wejściu do pomieszczeń PUP.
- Do Urzędu wpuszczane będą tylko osoby umówione telefonicznie na wizytę do rejestracji, bez osób towarzyszących.
- W przypadku przedłużenia się rejestracji wcześniej umówionego klienta, kolejna umówiona osoba będzie musiała poczekać na zewnątrz Urzędu.
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy przedkłada do wglądu pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:
- dowód osobisty albo inny dokument tożsamości (paszport),
- świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia,
- świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy, np.:
- zaświadczenie z urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego – w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego o powierzchni przekraczającej 1 ha przeliczeniowy dla osoby rejestrującej się i współmałżonka,
- zaświadczenie od pracodawcy o miesięcznej wysokości osiągniętego wynagrodzenia brutto stanowiącego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy – w przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy lub wykonywania innej pracy zarobkowej np. umowy zlecenia,
- zaświadczenia z ZUS w przypadku pobierania zasiłku chorobowego, macierzyńskiego, renty rodzinnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, świadczenia rehabilitacyjnego za okres po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej, o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej lub współpracy z podaniem podstawy wymiaru tych składek, wykonywania umowy uaktywniającej,
- zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej w przypadku pobierania np. zasiłku stałego, świadczenia pielęgnacyjnego, zasiłku dla opiekuna, specjalnego zasiłku opiekuńczego,
- książeczkę wojskową,
- świadectwo zwolnienia z zakładu karnego lub aresztu śledczego oraz świadectwo wykonywania pracy,
- numery PESEL członków rodziny (dzieci i współmałżonka) w celu zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego, - zaświadczenie o zameldowaniu tymczasowym (jeżeli osoba jest zameldowana na pobyt czasowy),
- dokumenty stwierdzające przeciwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada, orzeczenie o niepełnosprawności.
Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nieprzedłożenia wymaganych dokumentów lub odmowy poświadczenia przekazania danych i oświadczeń własnoręcznym podpisem.
Po dokładnej weryfikacji dokumentów, pracownik powiatowego urzędu pracy dokonujący rejestracji, może prosić o przedłożenie dodatkowych dokumentów np. porozumienie w sprawie wolontariatu, umowa o praktykę absolwencką, akt zgonu, zaświadczenie z KRUS o pobieraniu renty rolniczej itp.
W związku z powyższym anuluje się możliwość składania wniosku o rejestrację w formie papierowej poprzez wrzucanie kompletu dokumentów do skrzynki umieszczonej w siedzibie Urzędu lub przesyłanie pocztą.
Po dokładnej weryfikacji dokumentów, pracownik powiatowego urzędu pracy dokonujący rejestracji, może prosić o przedłożenie dodatkowych dokumentów np. porozumienie w sprawie wolontariatu, umowa o praktykę absolwencką, akt zgonu, zaświadczenie z KRUS o pobieraniu renty rolniczej itp.
W związku z powyższym anuluje się możliwość składania wniosku o rejestrację w formie papierowej poprzez wrzucanie kompletu dokumentów do skrzynki umieszczonej w siedzibie Urzędu lub przesyłanie pocztą.