JAK ZAREJESTROWAĆ SIĘ ELEKTRONICZNIE - INSTRUKCJA - Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

JAK ZAREJESTROWAĆ SIĘ ELEKTRONICZNIE - INSTRUKCJA


Instrukcja elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lesku - przykładowa rejestracja. W zależności od przekazywanych indywidualnych danych proces rejestracji może się w różnić. Należy podawać tylko prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym dane.

Otrzymaliśmy kilka zgłoszeń o problemach z podpisywaniem Profilem Zaufanym w przeglądarce Chrome. Sugerujemy w takiej sytuacji zmianę przeglądarki (np. na Firefoxa).

 

1. Aby się zarejestrować elektronicznie bez wizyty w urzędzie konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego (lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Instrukcja Jak założyć Profil Zaufany

 

2. Przechodzimy na stronę rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lesku. W tym miejscu możemy również zapoznać się z filmem instruktażowym dot. elektronicznej rejestracji.


Rejestracja elektroniczna wybór Urzędu
 

3. Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk DALEJ). Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.


rejestracja02
 

4. Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy


rejestracja03

5.  Potwierdzamy ustalony status.


rejestracja04
 

6. Następnie wybieramy metodę rejestracji - Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy


rejestracja05


7. Zapoznajemy się z informacjami, w tym wykazem dokumentów, potrzebnych do rejestracji. Wymagane dokumenty należy zeskanować. Można również zrobić zdjęcia telefonem komórkowym, jednak należy zwrócić uwagę na wielkość pojedynczego pliku (maksymalnie 1MB). Mniejsze pliki można uzyskać wybierając gorszą jakość zdjęcia w telefonie. Zalecane jest przygotowanie wszystkich dokumentów na początku procesu rejestracji.


rejestracja06 

8. Wypełniamy dane identyfikacyjne i dołączamy wymagane załączniki.


rejestracja18
 

9. Podczas dodawania załączników na bieżąco można sprawdzać wielkość załączanych plików i ich ilość.


rejestracja07


10. W kolejnych krokach uzupełniamy Wykształcenie, Umiejętności, Przebieg zatrudnienia, posiadane Uprawnienia, itp. zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji.


rejestracja08
 

11. W zakładce Rodzina mamy możliwość Zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.


rejestracja09
 

12. Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz w razie potrzeby Dodania dodatkowych załączników


rejestracja10
 

13. W kolejnym kroku przekazujemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzja o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów LISTOWNIE lub na konto w systemie Praca.gov.pl.


WAŻNE: Zalecamy wybieranie kontaktu przez - konto w praca.gov.pl. Zdecydowanie skróci to czas oczekiwania na załatwienie sprawy.


rejestracja11
 

14. W kolejnym kroku akceptujemy Warunki zachowania statusu. Po zaznaczeniu pola Akceptacji możemy również dokonać Podglądu wypełnionego Wniosku. Jeżeli przekazane dane są poprawne akceptujemy Oświadczenia co do zgodności ze stanem faktycznym.


rejestracja13
 

15. Wybieramy sposób identyfikacji wniosku - rodzaj podpisu. W przypadku posiadania Profilu Zaufanego wybieramy Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP i wyślij


rejestracja14


16. Akceptujemy komunikat i system przenosi nas na stronę logowania Profilu Zaufanego. Wprowadzamy dane logowania (login hasło lub poprzez bank) i wybieramy Podpisz wniosek i wyślij.


rejestracja15
 

17. Po poprawnym wysłaniu wniosku ukaże nam się Podsumowanie - Elektroniczna rejestracja przebiegła pomyślnie.


rejestracja16


19. Na portalu Praca.gov.pl mamy możliwość zalogowania się i sprawdzenia przesłanego formularza. Aby zalogować się na Praca.gov.pl wybieramy Zaloguj (prawy górny róg)

 

Rejestracja elektroniczna
 

20. Logujemy się na przykład posiadanym Profilem Zaufanym (Logowanie przez login.gov.pl)

 
rejestracja19


21. Po poprawnym zalogowaniu na zakładce SPRAWY mamy podgląd przesłanego Wniosku o rejestrację.


UWAGA:

  1. Rejestracja elektroniczna jest obsługiwana przez pracownika urzędu w możliwie najszybszym terminie.

  2. Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.

  3. Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym jest datą wysłania wniosku elektronicznego, niezależnie od tego w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.

  4. W przypadku zaznaczenia - "kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane wyłącznie elektroniczne. Należy logować się na portal praca.gov.pl i sprawdzać kierowane przez urząd do Państwa dokumenty. 

  5. W przypadku wybrania - "kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.

  6. Przekazanie danych kontaktowych: telefon, e-mail umożliwi kontakt pracownika urzędu w przypadku wątpliwości przekazanych danych.

Informacje o publikacji dokumentu

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że zasiłki dla bezrobotnych będą przekazywane na indywidualne konta bankowe w określonych dniach jak poniżej w harmonogramie  w każdym określonym miesiącu.

12-14   -  Luty                  2025 r.

12-14   -  Marzec             2025 r.

10-14   -  Kwiecień          2025 r.

12-14   -  Maj                   2025 r.

11-13   -  Czerwiec          2025 r.

10-14   -  Lipiec               2025 r.

12-14   -  Sierpień            2025 r.

10-12   -  Wrzesień          2025 r.

10-14   -  Październik      2025 r.

12-14   -  Listopad           2025 r.

10-12   -  Grudzień          2025 r.



ZMIANA NUMERÓW RACHUNKÓW BANKOWYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W LESKU

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że w związku ze zmianą banku obsługującego tutejszy Urząd Pracy zmianie ulega:
  1. Numer rachunku bankowego Funduszu Pracy
 (zwroty nienależnie pobranych świadczeń przez bezrobotnych i pracodawców)

     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     13 1020 4391 0000 6602 0211 8875
  1. Numer rachunku bankowego dla opłat pracodawców za oświadczenie i zezwolenie, dotyczące zatrudnienia cudzoziemców 
     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     76 1020 4391 0000 6102 0211 8859

 
W/w rachunki aktualne są od 04.08.2021 r.

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lipca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

PUP Lesko
Adres ul. Kazimierza Wielkiego 4
38-600 Lesko
Telefon +48 13 469 65 86, +48 13 469 84 35
E-mail puplesko@puplesko.pl
WWW http://lesko.praca.gov.pl
BIP http://bip.puplesko.pl/main/index.html
Facebook https://www.facebook.com/PUPLesko/
/PUPLesko/SkrytkaESP
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-23366-51744-RGUBJ-23
NIP 688-12-31-693
REGON 371034388

Godziny pracy Urzędu:

Godziny pracy
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
Godziny obsługi interesantów
poniedziałek - piątek 8:00 - 14:00

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP Lesko udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.