INFORMACJA DOTYCZĄCA OSOBISTEJ REJESTRACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY - Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

INFORMACJA DOTYCZĄCA OSOBISTEJ REJESTRACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY


Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, iż od dnia 26.05.2020 r. można osobiście dokonać rejestracji w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lesku po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem Urzędu terminu i godziny rejestracji. 

Z tej formy rejestracji mogą skorzystać osoby zdrowe, nie przebywające w kwarantannie i tylko w przypadku braku możliwości dokonania rejestracji elektronicznej (przez Internet).

W tym celu należy dzwonić pod numer: 134616036

Wyznaczone godziny rejestracji przestrzegane będą rygorystycznie i w przypadku spóźnienia, osoba nie zostanie zarejestrowana.
W dalszym ciągu preferowana jest rejestracja za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej https://www.praca.gov.pl
 
Bezpośrednia obsługa Klientów odbywa się z uwzględnieniem następujących zasad:
  1. Wszystkie osoby zgłaszające się do Urzędu mają obowiązek używania maseczki oraz zdezynfekowania rąk środkiem do dezynfekcji znajdującym się w korytarzach przy wejściu do pomieszczeń PUP.
  2. Do Urzędu wpuszczane będą tylko osoby umówione telefonicznie na wizytę do rejestracji, bez osób towarzyszących.
  3. W przypadku przedłużenia się rejestracji wcześniej umówionego klienta, kolejna umówiona osoba będzie musiała poczekać na zewnątrz Urzędu.
 
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy przedkłada do wglądu pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:
  1. dowód osobisty albo inny dokument tożsamości (paszport),
  2. świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia,
  3. świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy, np.:
    - zaświadczenie z urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego – w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego o powierzchni przekraczającej 1 ha przeliczeniowy dla osoby rejestrującej się i współmałżonka,
    -  zaświadczenie od pracodawcy o miesięcznej wysokości osiągniętego wynagrodzenia brutto stanowiącego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy –  w przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy lub wykonywania  innej pracy zarobkowej np. umowy zlecenia,
    - zaświadczenia z ZUS w przypadku pobierania zasiłku chorobowego, macierzyńskiego, renty rodzinnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, świadczenia rehabilitacyjnego za okres po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej, o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu  prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej lub współpracy  z podaniem podstawy wymiaru tych składek, wykonywania umowy uaktywniającej,
    - zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej w przypadku pobierania np. zasiłku stałego, świadczenia pielęgnacyjnego, zasiłku dla opiekuna, specjalnego zasiłku opiekuńczego,
    -  książeczkę wojskową,
    - świadectwo zwolnienia z zakładu karnego lub aresztu śledczego  oraz świadectwo wykonywania pracy,
    - numery PESEL członków rodziny (dzieci i współmałżonka) w celu zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego,
  4.  zaświadczenie o zameldowaniu tymczasowym (jeżeli osoba jest zameldowana na pobyt czasowy),
  5. dokumenty stwierdzające przeciwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada, orzeczenie o niepełnosprawności.
     
Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nieprzedłożenia wymaganych dokumentów lub odmowy poświadczenia przekazania danych i oświadczeń własnoręcznym podpisem.
Po dokładnej weryfikacji dokumentów, pracownik powiatowego urzędu pracy dokonujący rejestracji, może prosić o przedłożenie dodatkowych dokumentów np. porozumienie w sprawie wolontariatu, umowa o praktykę absolwencką, akt zgonu, zaświadczenie z KRUS o pobieraniu renty rolniczej itp.
 
 
W związku z powyższym anuluje się możliwość składania wniosku o rejestrację w formie papierowej poprzez wrzucanie kompletu dokumentów do skrzynki umieszczonej w siedzibie Urzędu lub przesyłanie pocztą.
 

 
Informacje o publikacji dokumentu

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że zasiłki dla bezrobotnych będą przekazywane na indywidualne konta bankowe w określonych dniach jak poniżej w harmonogramie  w każdym określonym miesiącu.

12-14   -  Luty                  2025 r.

12-14   -  Marzec             2025 r.

10-14   -  Kwiecień          2025 r.

12-14   -  Maj                   2025 r.

11-13   -  Czerwiec          2025 r.

10-14   -  Lipiec               2025 r.

12-14   -  Sierpień            2025 r.

10-12   -  Wrzesień          2025 r.

10-14   -  Październik      2025 r.

12-14   -  Listopad           2025 r.

10-12   -  Grudzień          2025 r.



ZMIANA NUMERÓW RACHUNKÓW BANKOWYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W LESKU

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że w związku ze zmianą banku obsługującego tutejszy Urząd Pracy zmianie ulega:
  1. Numer rachunku bankowego Funduszu Pracy
 (zwroty nienależnie pobranych świadczeń przez bezrobotnych i pracodawców)

     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     13 1020 4391 0000 6602 0211 8875
  1. Numer rachunku bankowego dla opłat pracodawców za oświadczenie i zezwolenie, dotyczące zatrudnienia cudzoziemców 
     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     76 1020 4391 0000 6102 0211 8859

 
W/w rachunki aktualne są od 04.08.2021 r.

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lipca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

PUP Lesko
Adres ul. Kazimierza Wielkiego 4
38-600 Lesko
Telefon +48 13 469 65 86, +48 13 469 84 35
E-mail puplesko@puplesko.pl
WWW http://lesko.praca.gov.pl
BIP http://bip.puplesko.pl/main/index.html
Facebook https://www.facebook.com/PUPLesko/
/PUPLesko/SkrytkaESP
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-23366-51744-RGUBJ-23
NIP 688-12-31-693
REGON 371034388

Godziny pracy Urzędu:

Godziny pracy
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
Godziny obsługi interesantów
poniedziałek - piątek 8:00 - 14:00

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP Lesko udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.