WZNOWIENIE NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE BONU NA ZASIEDLENIE w ramach projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" współfinansowany ze środków EFS+, w ramach programu regionalnego FEP 2021-2027 - Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

WZNOWIENIE NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE BONU NA ZASIEDLENIE w ramach projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" współfinansowany ze środków EFS+, w ramach programu regionalnego FEP 2021-2027

 

W związku z realizacją projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.01 - Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje o rozpoczęciu od dnia 17.07.2025 roku naboru wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie do kwoty 14 000,00 zł.

  

Nabór w ramach projektu będzie realizowany w sposób ciągły do wyczerpania limitu środków na ten cel.

 

Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu leskiego (II)" skierowany jest do mieszkańców Powiatu Leskiego, zarejestrowanych jako osoby bezrobotne w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lesku. Uczestnikami projektu w szczególności będą osoby należące do grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (co najmniej 80% uczestników projektu) tj.:

  • Osoby młode do 30 roku życia*
  • Osoby powyżej 55 roku życia
  • Kobiety
  • Osoby długotrwale bezrobotne
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych

 

UWAGA  

Osoby młode do 30 roku życia  zainteresowane udziałem w projekcie każdorazowo zobligowane będą do wykonania TESTU KOMPETENCJI CYFROWYCH najpóźniej w dniu skierowania na daną formę wsparcia. Powyższy test bada umiejętności cyfrowe w następujących obszarach: umiejętność korzystania z informacji i z danych, komunikacja i współpraca, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo, rozwiązywanie problemów.

Możliwość skorzystania z wybranej formy wsparcia zależeć będzie od wyników testu. W przypadku niewystarczającego poziomu kompetencji cyfrowych osoba ta powinna odbyć kurs uzupełniający poziom kompetencji cyfrowych.

 
Wnioski dostępne są do pobrania na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Lesku: https://lesko.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania


Jednocześnie informuję się, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia od dnia 01.06.2025 r. zmianie uległy dotychczas obowiązujące druki wniosków.

Wnioski składane na drukach, które obowiązywały do 31.05.2025 r., wypełnione niepoprawnie, nieczytelnie, zmodyfikowane lub niekompletne zostaną rozpatrzone  negatywnie.

 

KOMPLETNE WNIOSKI NALEŻY ZŁOŻYĆ W POKOJU 212 (SEKRETARIAT). 


 
Informacje w sprawie naboru można uzyskać w pokoju nr 109 – tel.: 134616046.

Informacje o publikacji dokumentu

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że informacje o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11) za 2024 rok
można odebrać osobiście w pokoju 208 (Księgowość)

w terminie:  od dnia 30 stycznia 2025 r. do dnia 13 lutego 2025 r.

Od dnia 14 lutego 2025 r. PIT-11 będą sukcesywnie wysyłane pocztą.


Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że zasiłki dla bezrobotnych będą przekazywane na indywidualne konta bankowe w określonych dniach jak poniżej w harmonogramie  w każdym określonym miesiącu.

12-14   -  Luty                  2025 r.

12-14   -  Marzec             2025 r.

10-14   -  Kwiecień          2025 r.

12-14   -  Maj                   2025 r.

11-13   -  Czerwiec          2025 r.

10-14   -  Lipiec               2025 r.

12-14   -  Sierpień            2025 r.

10-12   -  Wrzesień          2025 r.

10-14   -  Październik      2025 r.

12-14   -  Listopad           2025 r.

10-12   -  Grudzień          2025 r.

              Potwierdzenie gotowości do podjęcia pracy (podpisy) odbywać się będzie w siedzibie tut. Urzędu Pracy w wyznaczonym terminie.



ZMIANA NUMERÓW RACHUNKÓW BANKOWYCH POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W LESKU

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku informuje, że w związku ze zmianą banku obsługującego tutejszy Urząd Pracy zmianie ulega:
  1. Numer rachunku bankowego Funduszu Pracy
 (zwroty nienależnie pobranych świadczeń przez bezrobotnych i pracodawców)

     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     13 1020 4391 0000 6602 0211 8875
  1. Numer rachunku bankowego dla opłat pracodawców za oświadczenie i zezwolenie, dotyczące zatrudnienia cudzoziemców 
     Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
     76 1020 4391 0000 6102 0211 8859

 
W/w rachunki aktualne są od 04.08.2021 r.

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Lesku

PUP Lesko
Adres ul. Kazimierza Wielkiego 4
38-600 Lesko
Telefon +48 13 469 65 86, +48 13 469 84 35
E-mail puplesko@puplesko.pl
WWW http://lesko.praca.gov.pl
BIP http://bip.puplesko.pl/main/index.html
Facebook https://www.facebook.com/PUPLesko/
/PUPLesko/SkrytkaESP
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-23366-51744-RGUBJ-23
NIP 688-12-31-693
REGON 371034388

Godziny pracy Urzędu:

Godziny pracy
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
Godziny obsługi interesantów
poniedziałek - piątek 8:00 - 14:00

Korespondencja z Urzędem

Uprzejmie informujemy, że PUP Lesko udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, odpowiadającą wymogom określonym w art. 63 paragraf 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, którego treść jest następująca:
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."

W związku z powyższym treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.